onsdag 28 juni 2017

Reflektioner

För att sammanfatta husprojektet lät vi barnen göra sina egna reflektioner.

 "Här bor jag och här är min gata."
"Han berättade om alla verktygen. Vattenpasset använder man när man mäter och få allt rakt."
"Jag lärde mig hur man bygger ett hus, en stabil grund måste man ha. Först grävde man ett stort hål som man fyllde med cement."

"Vi har målat åtta holkar" 
 "Vi bygger "upp och ner" huset. Vi behövde några rullar och pinnar och så gjorde någon en stol som man skulle vara lite rädd om."
 "Vi var två och två och gjorde lerhus, det krävdes samarbete."
"När vi gjorde huset fick vi ta vatten så att det skulle hålla ihop som lim. Vi gjorde en dörr som man kunde ta upp, den leran kändes lite hård. Den hade nog börjat att torka."
 "Jag valde att måla ett hus från lärplattan. Det är ganska svårt att måla med flytande akvarell. Man måste vara koncentrerad."
"Först gjorde vi en ritning så man skulle komma ihåg hur huset skulle se ut. Det var viktigt att samarbeta och komma överens. Båda skulle bestämma hur huset skulle se ut."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar